۱۳۹۲ اسفند ۲۵, یکشنبه

فاجعه تلخ آذربایجان با طوفان‌های نمکی/ انباشت 16 میلیارد تن نمک










کارشناسان در دولت های خاتمی و احمدی نژاد این فاجعه را به به گوش همه رساندند ولی هرگزگوش شنوائی نبود . حالا هم نیست . حال مجتهد شبستری که هیچ ، رؤسای جمهور تمام دنیا هم بگویند که نمک های دریاچه ارومیه برای همان کشاورزانی که برایشان سد زدید و آب بروی دریاچه بستید !! باعث فاجعه ای زیست محیطی خواهد شد ، دولت مشغول مذاکره هسته ای و پاسخ به مجلس و مبارزه با یک عده افراطی از قماش احمدی نژاد و خاتمی است تا مبادا از قافله عقب بماند . پس باز هم گوش شنوائی نیست . فرشید

فاجعه تلخ آذربایجان با طوفان‌های نمکی/ انباشت 16 میلیارد تن نمک

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این موضوع که دریاچه ارومیه بیش از 16 میلیارد تن نمک به صورت انباشت دارد، گفت: فاجعه وقوع طوفان‌های نمکی در شهرهای همجوار این دریاچه و به خصوص در آذربایجان شرقی است.

تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ 
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در دیدار با عیسی کلانتری دبیرکل خانه کشاورز ایران و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره بر اینکه منطقه آذربایجان و به خصوص استان آذربایجان‌شرقی، متضررترین منطقه و استان کشور از پسروی آب دریاچه ارومیه است، افزود: اطلاع‌رسانی لازم و دقیق و به خصوص ترغیب و تشویق مردم در استفاده بهینه از آب موجود بر عهده ائمه جمعه و جماعت در سرتاسر استان بوده و در این امر آنان مسئولیت خطیری را برعهده دارند.

وی با تاکید بر این موضوع که در این دریاچه بیش از ۱۶ میلیارد تن نمک به صورت انباشت موجود است، گفت: وقوع طوفان‌های نمکی می‌تواند در محیط زیست استان‌های همجوار این دریاچه، به خصوص در استان آذربایجان شرقی و به ویژه در بخش کشاورزی فاجعه بزرگی را رقم زند و برای جلوگیری از بروز فاجعه باید از تمام امکانات لازم و تخصصی بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: لزوم پرداخت دقیق و کارشناسانه، به موضوع مهم احیای دریاچه ارومیه بسیار جدی بوده و هماهنگی‌های لازم در این زمینه، باید با صدا وسیمای مراکز استانی آذربایجان‌شرقی، غربی و کردستان توسط مسئولان امر صورت پذیرد.

هیچ نظری موجود نیست: